PROTEINSKO BRAŠNO ORAHA
  • NAJSNAŽNIJE MEĐU SNAŽNIMA

S gotovo 50% proteina, vitaminom E, mineralima esencijalno potrebnim za zdravlje (kalcij, željezo, magnezij, fosfor, jod, sumpor), bioaktivnim tvarima od kojih je najznačajniji arginin te kao dobar izvor prehrambenih vlakana odmašćeno proteinsko brašno oraha izuzetno je koristan funkcionalni dodatak podjednako glutenskim i bezglutenskim brašnima. Osim toga, možemo ga dodati u žitne kašice i pahuljice, smoothie, voćne salate, umake i sl. Budući da je odmašćeno, kalorijska mu je vrijednost niska, a rok valjanosti duži nego li kod neodmašćenog brašna.

Dodavanjem odmašćenog brašna oraha obogaćujemo proizvode/hranu proteinima i drugim prehrambenim i bioaktivnim tvarima, a istodobno snižavamo i glikemijski indeks. Primjereno je stoga ne samo u bezglutenskoj prehrani i prehrani s niskim udjelom ugljikohidrata, već se preporuča i u prehrani dijabetičara i u raznim dijetama za reguliranje tjelesne mase. Budući da je dobar izvor arginina, vitamina E i minerala, za proteinsko brašno oraha možemo reći kako je hrana koja štiti srce, mozak (znanstvena istraživanja afirmiraju ga kao vrlo korisnu hranu kod demencije) i jetra.

Proteinsko brašno oraha može se dodavati u različita brašna za pripremanje pekarskih proizvoda, tjestenine, keksa, kolača, granola, žitnih kašica, barova i sl. Od glutenskih brašna najbolje se slaže s brašnom pira, pšenice i ječma. U mješavinama bezglutenskih brašna najbolje se kombinira s brašnom teffa, sirka (sorguma), zobi, amaranta i slanutka.

Okusom odaje svoje orašasto porijeklo, no ima blago gorak priokus pa ga je dobro kombinirati sa začinima kao što su cimet, kardamon, đumbir, klinčić, piment i muškatni oraščić. Od voća, najbolje paše uz bananu, jabuku, krušku i razno jagodičasto i bobičasto voće. Voli smeđi šećer i med, sve bundeve, a u slanim se jelima dobro slaže s lukom i češnjakom, rajčicom, gorušicom, peršinom i drugim začinskim biljem.